Wednesday, February 15, 2012

Perut Boroi...

Yang pasti ni bukan gambar aku..Kenapa ramai lelaki yang mengalami masalah ni bile umur semakin bertambah atau lbih tepat lagi selepas berkahwin je mesti perut jadi BOROI..risau jugak kan bile nmpak cam tu sebab dah tak smart..haha..Tapi ade juga lelaki yang selesa dengan keadaan ni..AWAS!!! 

Lemak di perut ni sebenarnya terbukti ade hubung kait dengan masalah kardiovaskular. senang cakap, risiko untuk mendapat penyakit jantung adalah lebih tinggi bagi lelaki BOROI berbanding dengan lelaki yang RAMPING...haha Then perut BOROI ni jugak adalah syarat utama bagi masalah sindrom metabolik yang turut berkait rapat dengan penyakit JANTUNG, KENCING MANIS dan sebagainya...

So,ibarat dapat extra la..extra kesihatan tak pe kowt..ini makin sakit mesti tak nak kan.. Sebenarnye tak ada jalan mudah untuk atasi perut BOROI ni kecuali bekerja kuat dalam menjalani kehidupan aktif, beriadah dan menjaga pemakanan agar seimbang. Ini tidak, asik dok umah or bilik jer, tak penah nak bersukan. Minat dengan sukan,tapi tak penah nak bersukan..Macam mana nak bagi perut RAMPING kalo cam ni..Betul tak??
"Menghilangkan Lemak di Perut amat Sukar tanpa MOTIVASI yang Tinggi"
So,bagi yang belum BOROI atau yang dah hampir2 macam aku ni, pastikan kita jaga kesihatan fizikal sebelum mendapat masalah ni.Jangan tangguh2..hahaha..


Jadi Kepada Semua Kaum Adam,


SEMOGA KITA DAPAT MEMOTIVASIKAN DIRI DALAM MENGATASI MASALAH INI

1 comment:

  1. Nice entry.
    perut jadi boroi disebabkan hormon juga.
    selamat mengempiskan perut bagi mereka yang boroi.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...