Saturday, March 3, 2012

aku suka wanita yang bertudung labuh..

Bila melihat atau memandang wanita yang berpakaian menutup aurat dengan sempurna mengikut syariat Islam, membuatkan aku suka pada mereka ini. Berpakaian dengan pakaian yang labuh, tidak ketat, memakai tudung labuh memang membuatkan sejuk mata yang memandang.Tapi awas, jangan memandang mengikut nafsu pula..tu dah lain.

Kenapa aku suka wanita yang bertudung labuh??

1.   Insyaallah, mereka ini patuh pada suruhan Allah.
2.   Insyaallah, mereka ini mempunyai akhlak dan budi pekerti yang baik.
3.   Insyaallah, mereka taat pada ibu bapa.
4.   Insyaallah, mereka mampu menjaga diri jika berseorangan.
5.   Insyaallah, mereka boleh menjadi role model kepada orang disekeliling mereka.
6.   Insyaallah, mereka mementingkan kebersihan.
7.   Insyaallah, mereka menghormati ibu bapa dan orang yang lebih tua dari mereka.
8.   Insyaallah, mereka pandai berhias, tapi cuma didepan bakal suami mereka sahaja.
9.   Insyaallah, mereka pandai memasak.
10. Insyaallah, mereka adalah yang tidak mudah patah semangat.
11. Insyaallah, mereka adalah orang2 yang sabar.
12. Insyaallah, mereka akan taat dan menyayangi bakal suami mereka.

Banyak lagi sebab, tapi rase tak mampu nak tulis semua. Aku tau walaupun semua sebab ini orang yang tidak memakai tudung labuh pun ade, namun jika mereka itu berpakaian menurut syariat islam bertudung labuh semua, kan lebih baik dan sempurna disamping mempunyai akhlak yang baik. hati aku jadi tertarik dan tenang jika dapat dijadikan mereka ini bakal zaujah.

Tapi PERSOALANNYA disini, adakah aku LAYAK untuk menjadikan mereka ini PASANGAN HIDUP???Mungkin aku suke mereka, tapi  adakah mereka akan suke kepada lelaki seperti aku???

Berdasarkan firman Allah yang bermaksud: “Perempuan-perempuan yang keji untuk laki-laki yang keji dan laki-laki yang keji untuk perempuan-perempuan yang keji. Sedangkan perempuan-perempuan yang baik untuk laki-laki yang baik dan laki-laki yang baik untuk perempuan-perempuan yang baik". [Surah al-Nur, ayat 26]

Maksud “baik” dalam ayat di atas merujukan kepada sifat secara keseluruhan yang menonjol pada diri seseorang seperti kejujuran, kesopanan, kerajinan, banyak melakukan amal shalih dan sebagainya. Namun sebagai manusia, di celah-celah kebaikan yang banyak menonjol akan tetap ada kekurangan. Maka kekurangan dan kelemahan ini tidak membatalkan kebaikan mereka yang banyak, sebaliknya menjadi cabaran untuk memperbaiki dirinya.
JOM KITA SAMA2 MEMPERBAIKI DIRI
 





2 comments:

  1. Assalam,

    Baru berkesempatan melawat.

    Btw, somewhere out there, someone has been created for you. Just, Pray for the best. InsyaALLAH kau akan dapat apa yang kau idamkan. :-)

    ReplyDelete
  2. hahahha..insyaallah...moga hg pun same....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...