Monday, January 23, 2012

Universal Studio Singapore

Assalamualaikum...bertemu kembali. dah lame x update blog..kali ni la ade mase sbb duduk kat rumah. nak citer la pasal kehidupan yg dihadapi baru2 nie...tanggal 19hb Januari 2012 aku dan 3 org lagi member telah pergi ke kota singa. tempat kami tuju sudah semestinya Universal Studio Singapore(USS). kalo ikowt perancangan time cuti sem ni nak pegi genting, tp ntah macam mana tukar plan pegi USS. sebenarnya kalo pegi genting ramai yang nak ikot, tp lepas tukar plan nak pegi USS,tinggal 4 orang je yang nak ikowt. mungkin sebab kos yang tinggi. tambahan pulak akhir2 sem ni mestila duit dah kering.aku akan ceritakan sedikit tentang 4 orang ini yang termasuk aku..Mereka ialah:  

Mohamad Zul Azri Zainuddin
Zack adalah ibarat ketua trip ni.sume bende die buat.beli tiket USS,pemandu pelancong, bayar duit naik bas..semua la die sapu keje2 nie..tapi die memang layak la sebab betul2 semangat and bertanggungjawab utk buat kerja ni sume.yang paling penting aku rase die ikhlas,sebab sape lagi yang nak diharapkan buat keje2 ni..dah die terer sangat..so,bile ade die,aku yakin giler ar mesti x sesat..bese ar "Google Map"..cume die jalan laju sangat dalam USS 2,penat kami bertiga ni mengejar..huhu.. ape yang dikejar tak tau lah...
Muhammad Arif Zaki Badruzzaman
sape tak kenal dengan orang kaya 3-SKG ni...pegi tempat2 cam ni comfirm tak da masalah bagi zaki. rumate aku ni memang suka berjalan rasanya..disebabkan zaki ni seorang yang cool dan tak cepat gelabah, so die rilex je la time pegi USS ni..tapi sian jugak kat die..langsung tak tido sebelum pegi USS nie.sebab seronok sangat kat USS tu sampai die langsung x rase penat sebab tak tdo..rahsia minum tongkat ali kowt,sentiasa bertenaga..haha
Muhammad Syazwan Ruslan
Kalo tyme GOP UAE dulu die jadi pengarah, utk program pegi USS ni die jadi kerahan tenaga plak.tapi nak ckp kerahan tenaga pun tak jugak sebab seperti yang aku cakap tadi sume bnde zack dah buat..so, tak bleh la wan ni nak sentap2 sangat sebab tak jadi bos..cume ade 1 ja tugas wan kat USS tu,kalo kami nak naek roller coaster,wan diamanahkan utk jaga barang2 kami..sian wan,tu la kan sape suruh takowt nak naek roller coaster,kan dah kene tolong..bagi aku wan ni die takowt bab naek roller coaster je kowt..takowt sebab ape aku pun x tau..huhu
Mohd Mazlan Arshad
sory la sebab diri aku pun aku nak citer...sebenarnye aku tak terfikir langsung nak pegi USS ni,tp ntah mcm mane tibe2 je rase macam nak ikowt..so,kumpul la duit..alhmdulillah la dapat ikowt jugak dgn diorg2 nie...time pegi USS keje aku goyang kaki je..tapi ade bnde penting yang aku wat,kalo x cmfirm pegi USS ni lambat..aku kejut diorg2 ni utk bangun subuh dan terus bersiap..sebab sume tido lambat,so aku fikir mesti bahaya kalo terlajak..cuma zaki je aku x kejut,sebab die tak tido kan..tengok bola punyer pasal...
kalau pegi USS ni tak sah atau tak lengkap kalau x bergambar dengan simbol Glob USS nie..kami bgmbar ni pun time dah keluar lepas penat bermain.tyme nak masuk x sempat sangat nak bergambar,mklum la,masing excited nak masuk.haha...
ok,aku citer serba sedikit ape yg ade dalam USS ni..ok kat dalam USS ni ade 7 bahagian yang sume best2 giler..
 1. New York   2. Sci-Fi City   3. Ancient Egypt   4. The Lost World   5. Far Far Away                                               6. Madagascar   7. Hollywood
sume 7 tempat ni best2..tp tak kan nak cerita sume kan,smpai esok aku taip entry ni pun x habis..haha..so aku citer cket2 je la..aku rase yang paling best dekat Sci-Fi City la sebab kat situ ade dua roller coaster yang amat lah laju dan menakutkan serta Transformer Ultimate 3D Battle yang sangat awesome n thrill..lawan dengan Megatrone..kene tembak sume..tapi time pegi USS ni plak la kepala aku pening,nak tak nak kene lawan gak la pening tu sebab nak bagi berbaloi masuk tempat nie..zaki n zack 4 kali naik roller coaster,aku bleh 3 kali jer..lepas tu mmg dah pening giler.wan berani naik sekali je.untuk transformer kitorg sume naik dua kali.serius best giler..tak tipu..
tengok bentuk laluan roller coaster ni pun aku dah pening..apetah lagi nak naik bnde alah nie...memang terbaik.. then Ancient Egypt pun terbaik..kami mulanya x tau ape bnde yg ade dalam bnde ni,upenyer ade roller coaster gak..tapi bezanya,roller coaster ni gerak dalam keadaan gelap yang amat sangat..memang x nampak ape...memang seram x terkata la... tyme kita naek tu macam kita dalam citer the mummy la..ada imphotep,serangga yang makan daging tu.then ade part yg pasang api,mmg panas giler time tu...haha..            





Ni kat pintu masuk ke ancient egypt tu..agak menakutkan dengan patung2 tu..tambahan lagi bile masuk kat dalam,gelap giler..diiringi dengan muzik arab, sampai ade sorang tu takowt nk masuk dulu dan suruh orang lain masuk...haha..takowt ade ULAR kowt...haha..sape la orang tu yer antara kami berempat nie...haha..

then,kami pegi plak kat Far Far Away..bangunan die memang sangat cantik..kat sini daya penarik die mestila Shrek 4-D..tapi sedih sebab ade spoil mood siket..kerusi yang kami duduk time tgk Shrek ni tak gerak..huhuhu..kerusi penonton laen sume gerak..kami je x...pergh,tyme tu mmg jelez n sedih giler ar....org laen sume gembira,kami je yg sedih2...huhu.. adekah sebab ade org yang berat dalam kalangan kami??hahaha...Pikir La Sendiri..haha
Nasib menyebelahi kami sebab petang tu kami sempat tgk show yang memang mendebarkan hati dan jantung kami..sebab sebelah pagi kami terlepas pandang yang ade show ni di tayangkan...memang terbaik gler..pelakonnya lompat sana,lompat sini..terjun sana,terjun sini...terbakar,meletup sume ade..yang paling best bile kapal terbang merempuh n mendarat kat air ni..memang terbaik la aku cakap..tapi kalo masuk show ni aku nasihatkan agar korang jangan duduk area depan..kalo tak memang basah kuyup la korang...ikhlas aku cakap ni..haha..nak citer pun banyak sangat,so aku tunjuk gambar menarik je la yer..

masuk kat jurassic park ni comfirm basah kalo naek water world and pegi tengok show duduk kat depan...


nak tunjuk gambar semua pun x mampu..so,ini je la yang bleh aku tunjuk..bab makanan mesti la mahal..dan kami pun memang suka makan makanan mahal2 nie..haha...setakat 5-6 ringgit x pandang la..haha...bile korang nak mkn korang kene pastikan yang tempat tu ade cop halal..sebab ade cafe yang tak halal.kami makan  hari tu  masyuk gak la..alhamdulillah kenyang.aku,wan n zaki menu same harga lebih kurang RM28 sorang.cume zack diva siket,so  makan mahal lagi la RM35..berbaloi bagi diorang bertiga, tapi aku tak sebab aku muntah semua makanan tu..salah satu cara aku nak baik pening adalah dengan muntah..aku terpaksa berkorban..haha..
cuma aku memang giler2 terkilan sebab kat tempat ni tak sediakan perkhidmatan kebajikan yang sangat  diperlukan oleh pengunjung yang beragama islam iaitu surau. mungkin sebab bukan negara islam kowt tu yang diorang x sediakan..tp walau ape pun rintangan kami tetap menunaikan perintahNYA..alhamdulillah...
so,next time kalo nak pegi bawaklah sejadah yer..then kalo nak jimat, bawak la bekal makanan.. ok,bagi korang yang nak pegi sini aku syorkan korang provide sekurang2nya RM200 sorang untuk menampung tiket masuk USS ni,makanan n perjalanan ke sini.tp budget ni x termasuk untuk beli cenderahati yer....then aku nasihatkan kalo nak pegi sini,pegi la time weekday dan jangan pegi time weekend yg sudah semestinya ramai tu...memang berbaloi-baloi.
lagi satu pesanan, korang jgn lupe bawa pen sebab penting giler nanti..haha..kalo tak malu la korang nak cari pen kat celah mana...x leyh blah bile kami dipanggil oleh orang kastam singapore sebagai budak2..haha ~KAMI DAH BESAR & MATURED KOWT~
Selepas pegi UAE, USS adalah tempat kedua yang aku rasa sangat berbaloi untuk pergi dan sangat lah best..sekali lagi ianya pengalaman yang tak dapat dilupakan..tahniah untuk team program ini..haha..thanks pada member2 len especially fizi yang banyak tolong kami ke sini....
 ~JOM KITA PERGI KE UNIVERSAL STUDIO SINGAPORE~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...