Saturday, December 11, 2010

jiwa remaja nafsu bergelora

sambungan post aku sblum ni....masuk form 1,remaja dh rasenyer...sekolah Agama menengah tinggi sultan salahuddin abdul aziz shah bt 38 tempat ak belaja.x expect pn aku masuk sekolah ni,ingatkan masuk sekolah menengah harian biasa.siap bertekak dgn ayah ak lagi sbb ak tolak sekolah yayasan kat klang,alih2 dpt sekolah agama ni. ape lagi,suke la ayah ak.tp bile dapat sekolah nie bersyukur sangat. aku lah sorg2nyer dalam adik beradik aku yg ade 13 org ni yg masuk sekolah agama. bleh tahan gak sekolah ni ak rase. duduk asrama die pun mencabar.kalo x kene buli x sah la. subjek plak smpai 16 17 subjek.pning kpala.huhu..ape2 pun form 1 ilek je,best jugak...senior still ok.masuk form 2,huh..byk kne buli plak..ingat dulu bleh plak ak basuh bju mamat form 4 ni tiap malam.saiz badan cam 3 kali saiz badan aku skunk ni..bygkan la..huhu,x tercapai akalmu...tp,alhmdulillah,x lama sgt..die kne buang sekolah plak..lega ak..form 3 n form 4 dh ok.kamcing dgn senior..hahaha..masuk form 5 otai cket..tp yg ak bengang kne jd exco disiplin plak..mcm la ak ni berdisiplin sgt,tp x pe dah amanah kan,kne la laksanakan.disebabkan aku ni lame sgt kat sekolah ni,mungkin mood ak nk blaja rajin2 makin kurang.iyela,asik bersaing dgn org yg sama je. boring la..so,result ak x gmpak la time spm.lagi2 addmath,hancur..kertas dua langsung ak x jwab time spm sbb ak pning kepala tahap gaban.alhmdulillah kredit.so ak btekad nk ambik Sijil Tinggi Agama Malaysia.bile ak masuk form 6 ni best gak.lagi2 kat asrama ak duduk dgn bdk form 1 siap jd ketua bilik lg. best sbb stiap minggu parents budak2 ni akan dtg,so dpt la ak mkn free. blaja stam 10 subjek je, tp arab bhai.3 surah plak kne hafal...tp insyaallah bleh..tp yg tnsionnya bile ak tetap lg dilantik jd pengawas sekolah,then jd exco disiplin lg..kali ni mmg ak nekad sgt.disebbkan surat letak jwtn ak x dilayan even dh hntar lbih 3 kali,aku nak berenti sekolah..wlaupun ak syg sgt,lagi2 ak memang nak ambik stam.tp apekan daya.wlaupun ak dh solat istikharah 2 3 kali dan tetap dpt mimpi sekolah ak tetap pilih untuk berenti sekolah sbb semata2 ak x nk jd pengawas..
so btul ke PILIHAN aku ni...smpai saat ni ak masih terfikir..ak berharap aku mendapat Rahmat dariNYA..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...