Wednesday, December 29, 2010

aku suke kampung ak...!!

assalamualaikum..

alhamdulillah..bertemu kita kembali..entry kali ni berbeza dgn yg dulu sbb dh boleh masuk gmbar..jenuh weyh aku explore cm ne nak masukkan gambar..penat2...huhu...ini adalah sebahagian dari kampung ak...tp ni kat rumah nenek ak..dkt je dgn rumah ak..sebelah kampung aku je..tanaman 2 sepupu aku yang wat...so,bile dh tgk pic ni,cmfirm entry kali ni ak nak tunjuk suasana kampung ak..setiap org aku rase mesti ade kampung sendiri..dan mesti suke dgn suasana kampung..cam 2 la jgk ak...best sgt...
pisang2 ni plak sepupu ak gak yg usahakan...ak cdg nk join venture dgn die gak nnt bile dh hbis blaja...bkn ape,mnguntungkan jugak aku tgk..dulu,kecil kecilan je...skrg dh makin maju...siap bkembang buat kerepek plak...


ni time aku pergi menggagau dgn family ak kat bndang...menggagau 2 bahasa banjar..maklumlah aku ni org banjar...maksudnye tangkap ikan...tgk pic ak ni pn dh mnggambarkan syoknyer ak time 2..haha...byk gak la dpt ikan..sume ni hanya dpt dirasai kat sekinchan,tmpat ak..meh la dtg...hehe
ni plak gambar sawah..mase ni dh nak menuai..so padi menguning sgt...mesin padi pn bduyun2 la serbu kawasan bendang ni...mase ni la pesawah2 dapat hasil,setelah bersusah payah mengusahakan bndang mereka...same la jgk dgn parents ak...alhamdulillah,abah n mak dapat hasil yg meningkat berbanding musim lalu...syukur...sedih tgk abah,usia dah lanjut tp tetap jgk nk ke bndang sbb pe die kata anak die masih blaja lg..so selagi itu die akan bekerja..wah..sdih...bile la aku nak brubah....mohon doanya..huhu

korg boleh tgk la gmbar2 nie sume....moga pemandangan yg menarik...sory kalo gmbar x cantek..bkn gune DSLR pn..hehe

ni plak gambar yg ak ambik kat bndang..pokok mati...sgt chantek...huuhu..macam berbakat plak aku ni ambik gambar..hahaha
ni parit kat bndang...musim padi mnuai cm ne..parit ni cetek..kalo mancing pn sodap...byk ikan lundu...haha
so ape lagi...sape yg berminat dgn kampung ak cni la dtg umah ak....hahaha...kat cni la ak selalu tenangkan fikiran...petang2 g bndang,pastu g laut...jalan2...nyaman2...hehhe bersyukur dgn ape yg Allah berikan kpd kita...subhanallah...moga kite sentiasa mndpt rahmatNYA...
erm...nmpaknyer ak akn mniggalkan kmpung ni sbb dah mula sem baru...blaja bersungguh2..insyaallah...kpd kwn2 sume,ak mntak maaf byk2...byk salah dan silap dgn korg...dan ak harap,ak x ilang kawan....huhuhu

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...