Wednesday, March 9, 2011

macam-macam yg berlaku....

assalamualaikum....moga ceria selalu..insyaallah...
macam2 berlaku skrg ni...itulah menarik minat aku utk berkongsi same2 dgn pembaca2 yg sudi bace blog nie...ok,di utm skrg ni heboh bercerita pasal UTM International Johor Horse Show..bile bace je name program ni,cmfirm la terpikir kuda kan..??mcm 2 la...patut la aku tgk kandang kuda utm ni dibina baru..rupenyer sebab majlis ni...

kalo tgk poster ni,byk gak la event yg ade slain kuda2 yg dtg nnt...tp yg menjadi buah mulut warga2 UTM skrg ni adelah kedatangan kumpulan The TImes..so,style kumpulan ni indie band la...so,kalo dulu aku tgk kumpulan popular gak..cume skrg ni kurg...tp actually kumpulan2 cm ni sbnrnyer ade golongan peminat die sndiri..tp skrg byk dh kumpulan yg muncul dgn muzik2 cm nie...kumpulan hujan,bunkface,pesawat dan sebagainya...tp la kan aku x suke sgt tgk kumpulan the times...opps,sory bg yg meminati mereka...bukan ape,gaya diorg pn aku x berkenan...berbalik kpd cerita asal,kalo kumpulan2 cm ni wat psembahan,istilah yg biasa diguna utk konsert diorg adelah "gig"..tp menurut penglihatan aku,kalo gig ni suasana penonton die amat teruk la..offcourse la cmpur laki pompuan,tp yg mnambahkan lagi ketidaksoapan adelah cara penonton yg layan lagu2 kump ni...terkinja2..nauzubillah...so,bile difikirkan rasenyer kdtgn kump ni x mndtgkan kebaikan pn kpd mahasiswa...tp disbbkan prog ni dh dekat cmfirm la perahu yg dh berjalan x boleh diundur kembali...so,go on jela...kat cni nk kongsi inisiatif yg telah dibuat oleh MPM UTM dan pihak Penganjur pd majlis ni...
Salam. saya dan wan frany telah berjumpa dengan PM Dr. Abd Rahman, Pengarah Equin dan En. Azam Samsudin untuk berbincang tentang isu the times, battle band dan rumah hantu. Hasil perbincangan dan resolusi :

1) Battle of the band akan dibatalkan dan diganti dgn unit kebudayaan utm.
2)The times diteruskan kerana mengambil kira perjanjian yang telah dibuat. Tetapi pemisahan antara penonton lelaki dan perempuan akan dibuat. Kawalan agar the time menurut adab etika juga akan dilaksanakan serta akan dikawal oleh RELA dan keselamatan UTM.
3) Rumah hantu telah di set up dan juga tidak dapat dibatalkan. tetapi mendapat persetujuan agar tidak berlaku percampuran lelaki dan perempuan.kami dimaklumkan tiada orang yang bertugas menjadi hantu tetapi hanyalah audio dan visual seram.

jika ada sebarang perkara yang ingin diketengahkan boleh berhubung dgn saya, wan frany atau berjumpa terus dengan en. Azam di pejabat equin selaku koordinator. terima kasih.


tp ni jujur pd aku,kalo dh bnde 2 jahat wat pe nk pertahankan n nk cover bgai..terus buang n gnti dgn yg lbih baik kan itu lebih bagus....macam2...

bile bace usaha mereka ni...alhamdulillah,masih ade usaha utk mengurangkan gejala x elok yg bakal berlaku pd program ni...hrpnyer ape yg mereka buat ni mndtgkan hasil...iyela,tgk konsert duduk atas kerusi,muka ngadap pentas..nk terkinja2 dh x boleh..hahah...tgk konsert ape cm 2?x happening la...cm ni la aku rase ape yg bakal dikatakan oleh mahasiswa2 utm merangkap peminat mereka...nk wat cm ne,biasela bila nk buat bnde baek ni mmg byk halangannya..harap bnde ni sume x mndatangkan kemudhratan kepada warga2 UTM..
en azam,selaku koodinator program ni aku knal sgt...maklumla die selalu jemput kumpulan nasyid kami utk wat persembahan di rumah anak2 yatim dan sebagainyer...peribadinya sangat baik..orgnyer peramah,....suatu ketika lps balik dari rumah anak yatim taun lps,kmi smpai ke pusat Ko-q time mghrib..mmg dh lewat dah...rasenyer dh dekat pkul 8..mase ni la aku tgk en azam terus bergegas turun dari bas..upenyer die p ambik wudhuk dan solat di parking kat pusat ko-Q tu..time 2 aku berfikir,Ya Allah,bagusnya hambaMu itu..rase sebak pn ade sebab mngenangkan diri kita ni yg kdg2 suke lambat2kan solat...huhuhu..so,ksimpulan dari cni,aku x pikir yg mmg en azam rancang sume event yg ade mase fiesta ni...mungkin ade org atasan...ape2 pun aku harap fiesta ni dpt memberi lebih kebaikan kpd warga utm...


ni antara gambar2 semasa wat persembahan dirumag anak2 yatim...bersama dgn en azam...
k,smpai disini je la entry nie..ape2 pun yg baek itu dtg dari Allah,yg kurg baek itu tetap dtg dari Allah cube asbabnya ade lah pd diri saya..
pesanan akhir:: INGAT!!YG BERI KEKENYANGAN ITU BUKAN PADA JUMLAH MKNN YG KITA MAKAN,TP ALLAH YANG MENGURNIAKAN NIKMAT ITU..BERSYUKURLAH...ALHAMDULILLAH...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...