Tuesday, September 4, 2012

Meeting yang tak best..


Assalamualaikum..
ape khabar semuanya... dah lame rasenyer x bersua di blog nie..
sebab sentiasa sibuk..lagi2 time intern nie..mmg x de mase la nk ngupdate blog..
tempat intern aku ni memang sempoi habis..staf2 sume best, bos ke sv ker, staff and others subcon..
sume act like in family..keje pun x tension...
tapi satu benda je yg aku x suka intern kat sini, every 2 week, aku kene attend 3 meeting berkaitan satu project nie..memang la sebelum ni memang aku dah biasa pegi meeting, tapi meeting ni amat ANNOYYING DAN MEMBOSANKAN..

Ahli Jemaah meeting terdiri drpd rakyat 1 malaysia, Melayu,Cina dan India..tapi yang kuasai meeting 2 mostly Chinese..india sorg, melayu (aku dgn colleague n other company man n woman)..then project manager yg sempoi dari suku kaum Sarawak,Mr. Edwin Pacaldo..Dlm meeting ni ramai engineer,mostly in civil field la..  

1st time aku dtg meeting ni agak tegang la..mcm nak bgaduh pun ade..sume nak ikowt ego masing2…siap nk pass dokumen kat org len men campak2, even for the chairman also..haha..kalo iye pun marah jangan lah sampai kita tak hormat orang lain..bile dah tengok meeting macam tu,sumpah aku x nak attend dah meeting 2..rupa2nya sampai ke minggu last aku intern,memang aku kene attend meeting 2..haish..menyampah giler aku..siap segala progress about LPG kat projek 2 aku yang kene explain..mcm hape…memang la aku suke sebab company bagi kepercayaan kat aku untuk handle bende ni,tp macam mana kalo tibe2 time meeting 2 kuar unexpected question from the chairman???????
tak nganga aku..haha

ape2 pun best experience attend meeting macam ni, kene maki depan2 je dengan orang besar dikhalayak..tapi aku tak penah kene la sebab already prepared..haha
then diorg expect aku is the one of permanent worker yg arif pasal LPG..ye la,explain bagai nak rak macam kita tahu semua bende,tapi HARAM..haha..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...